Vloggen als ondernemer? Een goed idee!
Vloggen is helemaal hot and happening anno 2018. Bedrijven, bekende Nederlanders, de gewone huisvrouw: iedereen vlogt tegenwoordig. Het is een creatieve en leuke manier om je boodschap over te brengen bij je doelgroep. Op persoonlijke wijze biedt je een kijkje op de werkvloer. Wij vertellen je graag meer over het doel van vloggen en wat het je oplevert als bedrijf.
Doel van een vlog
Omdat een vlog veel persoonlijker is dan bijvoorbeeld een blog met alleen tekst bouw je als ondernemer sneller een band op met je doelgroep. In een vlog kan je gemakkelijk de vragen en problemen van je doelgroep oplossen. Daar wordt je doelgroep blij van! Een vlog is een erg transparant communicatiemiddel; door middel van een vlog kan je veel meer laten zien zoals je product, tevreden klanten of je dagelijkse activiteiten. Een vlog zegt meer dan 1000 woorden. Presenteer je product of je eigen kwaliteit in een video en wek het vertrouwen bij je kijkers.
Wat levert vloggen op?
Elke vlog is anders, hierdoor is het een geschikt communicatiemiddel als je je wil onderscheiden. Het is belangrijk om regelmatig video’s te posten. Zo bind je de kijkers aan je. Zorg er ook voor dat je vlogs elke keer interessant zijn en blijven boeien. Op deze manier houd je hun aandacht vast, waardoor ze er enthousiast van worden en de vlog na afloop met anderen willen delen. Uiteindelijk zou het mooi zijn als andere mensen gebruik willen maken van jouw diensten, omdat ze die leuke en interessante vlog hebben gezien.
Meer weten?
Ben je inmiddels benieuwd geworden, hoe jij een vlog kan maken? Tijdens onze workshop vloggen leren wij jou alle tips en tricks. Of je dit nou wil leren met je vrienden/vriendinnen of met je collega’s; het kan allemaal! Iedere vlogcursus is persoonlijk en wordt op de samenstelling van jullie groep gebaseerd. Neem voor meer informatie contact met ons op via info@tvworkshop.nl of 030-2270620.