Het gevecht om de gouden Oscar!

Het gevecht om de gouden Oscar!

Tijd voor samenwerken! Stap uit je comfortzone en strijd samen met je collega’s voor het beste resultaat. De 110 deelnemers aan de workshop commercial maken gingen er gisteren helemaal voor. Er werden maar liefst acht commercials in drie uur tijd in elkaar gezet. We vertellen je graag hoe dat er nou aan toe ging. 

De deelnemers keken tijdens de opening van de workshop nog wat argwanend naar het grote scherm waarop we het programma onthulden. Commercials maken? Voor en achter de camera staan? Durven we dat? Maar toen we vertelden dat de beste film de gouden Oscar kon winnen, werden ze gelijk enthousiast. Er werden zelfs dingen geroepen als: “Hier staat de echte George Clooney” en “We hebben ook een Julia Roberts”. Dit beloofde al een mooie en strijdlustige middag te worden. Alle groepen gingen voor de winst!

De groepen konden na de presentatie gelijk beginnen met het bedenken van een mooie commercial die gerelateerd was aan een vooraf doorgegeven thema. Het organisatiecomité van het bedrijf had dit thema al aan ons doorgegeven, dus onze regisseurs waren voorbereid om de groepen in de goede banen te leiden.

Het begin van een brainstormsessie is altijd even aftasten: wie heeft er al een idee en wie moet er nog op gang komen? Echter was er bij deze groep geen sprake van twijfels of aarzelingen bij de deelnemers; de ideeën vlogen ons direct om de oren. Zo waren er bij een aantal groepen zelfs meerdere geschikte en bruikbare ideeën. De regisseurs van TVworkshop stuurden bij waar nodig en jawel: binnen een uur stonden er acht dijken van scripts!

Tijdens het filmen van een commercial is het altijd leuk om iets te doen waar jij je het prettigst bij voelt. Hiermee hebben wij uiteraard rekening gehouden tijdens de rolverdeling van de groepen. Zo waren er cameramannen/-cameravrouwen, regisseurs, acteurs en actrices, iemand die het geluid checkte en een locatiescout. Er was voor iedereen wel een rol weggelegd.

De authentieke en avontuurlijke locatie ‘Papa’s Beach House‘ vormde het decor van de dag. Deze mooie locatie droeg er zeker aan bij dat er mooie opnames werden gemaakt. Er kon worden gefilmd op het strand, op het terras, binnen bij de bar, binnen in de vergaderruimte, bij de ingang en in het park. Mogelijkheden genoeg!

Aan het einde van de middag hadden alle groepen hun commercial naar tevredenheid gefilmd. Terwijl de deelnemers van hun welverdiende borreltje stonden te genieten werd het zweten voor de regisseurs… Tijd voor de montage! Twee uur de tijd om de scenes in elkaar te zetten en de beste sound effects, muziekjes en special effects toe te voegen…

En eindelijk was dan het moment van de vertoning daar! Welke groep zou de gouden Oscar voor beste film winnen? De lichten werden gedimd en het eerste filmpje werd gestart… Al binnen twee tellen vlogen de lachsalvo’s door de zaal. Genieten van zichzelf en de collega’s op het grote scherm!

Het is altijd fantastisch om te zien hoe trots de deelnemers zijn op hun eigen gemaakte films. De top drie werd bekendgemaakt na het bekijken van de filmpjes en de terechte winnaar ging er vandoor met de gouden Oscar. De deelnemer die de rol als regisseur kreeg bedankte iedereen en maakte natuurlijk even duidelijk dat ze de terechte winnaar waren. Vol trots keken ze nog een keer naar hun filmpje en ontvingen een daverend applaus.

Deze dag was een succes en het geeft je een goed beeld van hoe de dag eruit ziet als je de workshop commercial maken wilt volgen met je collega’s. Ook zou je net als dit bedrijf kunnen kiezen voor een directe vertoning van de films waarbij de echte gouden Oscar kan worden gewonnen! Ben je nieuwsgierig geworden en wil je weten wat jouw opties zijn? We denken graag met je mee! Neem contact met ons op voor meer informatie via 030-2270620 of info@tvworkshop.nl

About The Author

Marleen van Meel

Vrijblijvend offerte aanvragen?


TVworkshop respecteert uw privacy. Lees onze privacyverklaring om te zien hoe wij uw gegevens verwerken.