Change management
Hoe ga je te werk?
Een verandering in het bedrijf om het bedrijf beter te maken, een reorganistatie of een fusie? Dit kan zorgen voor verwarring of ontevredenheid bij medewerkers. Daarom is het dan een goed moment om een Teambuilding activiteit in de plannen.
Hieronder 5 tips voor werkgevers waar rekening mee gehouden moet worden als er iets verandert in het bedrijf.
1. De verandering begint natuurlijk bij de toplaag van het bedrijf. Het is dan heel erg belangrijk dat alle medewerkers van de verandering op de hoogte zijn. De feedback van de lagen onder de toplaag zijn erg van belang.
2. Maak goed duidelijk aan de werknemers waarom de verandering nodig is.
3. Streef naar succes en maak het ook. Dat zorgt voor vertrouwen en zorgt er voor dat de mensen zich betrokken voelen. Iedereen wil natuurlijk een onderdeel zijn van een succesvol team.
4. Communiceren is nu een van de belangrijkste dingen. Luisteren en vertel. Ga niet de discussie aan maar denk samen na over wat het beste is.
5. Zie de verandering in het bedrijf als een leertraject. Fouten maken mag altijd daar leer je van en weet je de volgende keer wel hoe je het beter aan kunt pakken.